А вот здесь говорят что без хона масло просто не будет оставаться на стенках, а оно почему то надо для смазки колец
http://www.enginebuildermag.com/2000/09 ... -finishes/
The surface finish must also meet the piston ring manufacturer’s specifications and
have the proper crosshatch so the cylinder walls will retain oil and provide adequate lubrication for the rings. The finish must also be relatively free of torn and folded metal (swarf) as well as abrasive residue.
According to one honing equipment manufacturer’s guidelines, the RMAX and RZ numbers should be about 10 times the RA number for a properly honed finish. If the RMAX or RZ numbers are less than one seventh the RA number, the surface is “glazed” and won’t retain oil properly. If RMAX or RZ is more than 12 times the RA number, the surface has too many deep scratches.
What are “good” numbers for a properly honed cylinder bore? Sunnen offers the following guidelines:
•RA should be 12 to 24;
•RPK 6 to 24;
•RVK 20 to 80; and
•RK 28 to 48
Отправлено спустя 1 минуту 18 секунд:
mox111 писал(а): поэтому главный принцип при производстве бурды - не навреди!
Вот на это продавцам и прозводителям гавножиж глубоко филотово - главно сказку складнее сочинить при впаривании, вон Alchemist не дает соврать

-Мне скучно, бес.
-Что делать, Фауст? Таков вам положен предел.