Оф.сайт http://www.pololubricants.com/
Бренд принадлежит компании Lubricating Specialties Company (LSC) http://www.lsc-online.com/
В 1928 году, в Калифорнии, была основана компания по производству высококачественных масел и смазок - Lubricating Specialties Company (LSC). Вся деятельность компании с момента ее основания была направлена на углублённое изучение и разработку технологий производства и контроля качества только смазочных материалов.
Главным направлением работы в 20-30хх годах ХХ ст. Lubricating Specialties Company было производство смазок для нефтяных компаний MOBIL и PENNZOIL. Благодаря динамичному развитию и росту производственных мощностей, LSC и по сей день производит высокотехнологичные масла, смазки и присадки для мировых лидеров – производителей смазочных материалов.
LSC является главным поставщиком смазочных материалов для Военной промышленности США.
Lubricating Specialties Company имеет собственную зарегистрированную торговую марку смазочных материалов POLO®. Смазочные материалы POLO® экспортируются в Мексику, Гватемалу, Японию, Республику Корея, Тайвань, Китай, Гонконг, Филиппины, Индонезию, Малайзию, Таиланд, Вьетнам, Сингапур, Израиль, Украину и Россию.
Коды (артикулы) для заказа
- пока нет
Популярные темы
Лабораторный анализ масла от 2000 руб (повышение стоимости с 01.2023)
Телеграм-канал
Низкие цены на масла! Что, где, почем ?
Какое масло мне залить ?
Заказать экспертизу масляного фильтра
Раздел по подбору и распилу фильтров
Lubricating Specialties Company/POLO lubricants. Общая
- Gubkin
- Администратор
- Сообщения: 19714
- Зарегистрирован: 22 июн 2015, 18:28
- Откуда: Самара
- Имя: Иосиф Виссарионович
- Авто: GAC GS8 2.0T 4WD GT
- Масло: Sintec Platinum 5W-30 (SP, C2/C3)
Lubricating Specialties Company/POLO lubricants. Общая
Оф.телеграм-канал сайта https://t.me/oilchoice_ru
- veles
- Модератор
- Сообщения: 6767
- Зарегистрирован: 22 июн 2015, 20:18
- Откуда: Горький
- Авто: Ford Kuga 2R 2,5
- Масло: API SP GF-6A
POLO lubricants. Общая
PDS и описание на некоторые масла производства LSC:Gubkin писал(а): Lubricating Specialties Company (LSC)
FULLY SYNTHETIC OILS
A PREMIUM MOTOR OIL FOR HIGH PERFORMANCE GASOLINE ENGINES -API SM, ILSAC GF-4
Synthetic 0W20 Motor Oil exceeds API Service Classification SM, ILSAC GF-4 and ACEA A1-02 requirements.
Synthetic 5W20 Motor Oil exceeds API Service Classification SM/CF, ILSAC GF-4 and ACEA A1-02 requirements.
Synthetic 5W30 Motor Oil exceeds API Service Classification SM/CF, ILSAC GF-4,ACEA A1-02 and GM Corvette 4718M requirements.
Recommended for Passenger Cars, light diesel, motorcycles and other mobile and stationary service engines.

PREMIUM “MID SAPS” ENGINE OIL FOR EURO 4 & 5 ENGINES
Synthetic PCDEO API SM/CF, ACEA C3-04, ACEA A3/B3-04/B4-04.
Meets OEM requirements like VW 502.00/505.00, MB 229.31, MB 229.51 (only on 5W-30), BMW Longlife- 04, Porsche (5W-40).
Meets European requirements of ACEA A1/B1-040 on a 5W-30
Meets Diesel performance API CF.

Recommended for passenger cars, light duty pickups, motorcycles and other gasoline engines in mobile and stationary service.
Appropriate viscosity grades meet the warranty requirements of Chrysler specification ( MS-6395N), Ford Motor Co. specification WSS-M2C930 /929A, and General Motors specifi cation GM 6094-M , ACEA A 1-02.

High Mileage 10W-30 & 10W-40 Motor Oil exceeds the API Service Classification SM and is recommended for gasoline engines.
Exceeds requirements of OEM requirements like GM, Ford, Chrysler, Toyota, Honda, etc.
Recommended for all European and Asian cars where manufacturer specified API SM level oil. Can also be used in light duty pick-up trucks.

XPD SUPER PREMIUM MOTOR OIL SAE 15W-40 exceeds the Service Classifi cation CI-4/SL, SAE grades
30 & 40 exceed CF/CF-2/SL. These products are recommended for diesel engines using high sulfur fuels.
Also recommended for use as “long drain” motor oil. Especially cost effective when used in conjunction with an effective used oil analysis program.
Recommended for all turbo-charged engines where manufacturer specified a CI-4, CH-4, CG-4, CF, MIL-L2104D or MIL-L-2104F level oil. SAE Grades 10W, 30 and 15W-40 meets requirements of Allison C-4 transmission fluid.
Meets Volvo VDS requirements (VDS-2, VDS-3).
SAE Grades 30 and 15W-40 meet the requirements of Allison C-4 torque fluid and Caterpillar TO-2.
SAE Grades 15W-40 meets Cummins 20076 and 20077 requirements. SAE Grade 15W-40 meets MB
Meets ACEA E2 (15W-40 only), B3 and A2 and DHD-1 requirements.

The SAE 15W-40 grade of XPD Super Motor Oil exceeds API Service Categories CI-4/SL and is recommended for diesel engines in off-highway service as well as over the road SAE grades 30,40,& 50 meet or exceed CF/CF-2/SL.
Recommended as a “long drain” motor oil when used in conjunction with an oil analysis program.
For ail engines requiring an oil exceeding Mack EOM specifi cations.
Recommended for all turbo-charged engines where the manufacturer specifies a CI-4, CH-4, CG-4, CF, CF-4, CF-2, CE, S-3, or MIL-L-2104D, MIL-L-2104F or MIL-L-46152E level oil. Can also be used in gasoline passenger cars and light trucks.
SAE grade 15W-40 meets Cummins 20076 and 20077.
Meets Volvo VDS requirements (VDS-2, VDS-3) SAE Grade 15W-40 meets MB228.3, ACEA E5-99 and DHD-1 requirements.

XPD Plus Motor Oil SAE 15W-40 exceeds the Service Classifications CI-4/SL, SAE grades 30 & 40 exceed CF/CF-2/SL. These products are recommended for diesel engines using high sulfur fuels.
Also recommended for use as “long drain” motor oil. Especially cost effective when used in conjunction with an effective used oil analysis program.
Meets Mack EO-N Premium Plus, EO-M, EO-M Plus, EO-L Plus and EO-L requirements.
Recommended for all turbo-charged engines where manufacturer specified a CI-4, CH-4, CG-4, CF, or MIL-L- 2104D or MIL-L-2104E level oil.

Recommended for all EPA 2007 compliant engines using DPF after treatment device and ULSD fuel that specify CJ-4/CI-4 plus /CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SM, & European and OEM claims. It also meets ACEA E7 , MB 228.3, Volvo VDS-4, Cummins CES 20081, Mack EO-O premium plus ’07, Caterpillar ECF 3 & ECF1, DDC PGOS 93 K 218, MAN 3275, MTU Type II specification.

- Dmitry_R
- Посетитель
- Сообщения: 304
- Зарегистрирован: 22 июн 2015, 18:38
- Откуда: Днепропетровск
- Имя: Дмитрий
- Авто: Accord TypeR, Carina-E
- Масло: Тотек HR + AR
- Контактная информация:
Lubricating Specialties Company/POLO lubricants. Общая
Ролик о производителе
Содержимое - важнее упаковки.
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 2 гостя